J.K. Rowling - Harry Potter ve Felsefe Taşı // Kitap yorumu

Aralık 28, 2015

Harry Potter ve Felsefe Taşı



Orijinal Adı:  Harry Potter and the  Philosopher's Stone

Yazar: J. K. Rowling
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 274

Çeviri: Ülkü Tamer

Puan: 5/5


“Harry, elleri titreyerek zarfı çevirince mor balmumundan bir mühür gördü; bir arma – koca bir ‘H’ harfinin çevresinde bir aslan, bir kartal, bir porsuk, bir de yılan.”


   Muhtemelen artık her kes Harry Potter'i okudu, okumayanlarda filmlerini izledi. Harry Potter’i ben küçükken okumuştum bazı kitaplarını, filmlerini defalarca izlemiştim. Ve hala ara-sıra yeniden Harry Potter filmleri izliyorum. O zaman o kitapları bir arkaşımdan alıp okuduğum için bende kitapları yoktu. Geçen yıl kitaplarını yeniden toplamaya karar verdiğimde bir az araştırdım ve bu kapaklısı çok hoşuma gitdiği için alıp almamakta kararsız kalmıştım. Çünkü bu kapaklısı ingilizceydi, ama ben türkçe okumak istiyordum. Ve bu yıl Yapı Kredi Yayınları Harry Potter serisini böyle kapaklı basmaya karar verdi. Ben de bu baskısıyla kitapları toplamaya karar verdim.



    Muhtemelen hepiniz Harry Potter’i biliyorsunuz, zaten benim bu yazım kitabın konusuyla alakalı diğil. Ilk olarak kitabın çevirisi çok kötüydü. Yani çok daha iyi ola bilirdi, hani kitap akıp gidiyor ama çeviriye takıyorsun. Ama gerçekten çok güzeldi uzun zaman sonar yeniden okumak harika geldi.




                        Ve baskıda böyle şeyler olsaydı kitapla aşk yaşaya bilirdim




   Yurt dışında bir kaç ay önce Harry Potter and the Sorcerer's stone illustrations çıktı ve YKY onu da türkçeye çevirdi. Kitap gerçekten çok güzel. Resimleriyle aşk yaşadım. Harry Potter seven birine böyle günlerde verilecek en güzel hediyye olurdu. 

You Might Also Like

0 yorum