Piyatigorsk Gezim #1

Temmuz 25, 2016


Her kese merhaba. Uzun zamandır yokum. Tabii tatil başladı ve ben yeni yerler keşfetmeye doğru yola koyuldum. Geçtiğimiz haftalarda Rusyanın Piyatigorsk kentine gitmiştim. Orada Mihail Yuryeviç Lermontov'un ev müzesinin olduğunu öyrendim. Gitmezsem omaz dedim. İşte bu yazımda da sizlere o gezimde öyrendiklerimden, gezip gördüklerimden yazıyorum. 



1814 - 1841 yıllarından yaşayan genç şairin hayatı hep ilgimi çekmiştir. Yazdığı eserleri, dünyaya romantik bakış açısı o dönemlere zıdd olduğu için bir kaç kez tutuklanarak sürgün edilmiştir.


1837 yılında Puşkin'in bir düelloda öldürülmesinden etkilenerek "Şairin Ölümü" adlı şiirini yazar. Onun ölümünü cinayet adlandırarak Çarlık yöntemini suçlar. Tabii ki de bunun üzerine tutuklanrak Kafkasya ya sürgün edilir.




Lermantov bu evde hayatının son 2 ayını; 26 mayıs - 27 temmuz 1841 olan tarihlerini geçirdi. Bu zamanlarda Lermantov yaşadığı hayatından hazz almış, yazdığı yeni eserleri ile "Bizim Zamanın Kahramanı" ününü almışıtır. 



Böyle  romantik hayatıyla kimilerini kendine hayran bıraksa da, ondan nefret edenler de az değildi. 25 temmuz 1841 yılında okul arkadaşı Martynov onu düelloya davet eder. İki gün sonra Lermantov onunla görüşür ve bu düelloya hayır diyerek havaya ateş açar. Ama Martynov onu kalbinden vurur. 



Lermantov bu evde 2 ayını geçirmesine rağmen evin her bir tarafında onun izlerini, yazılarını, kitaplarını bulmak mümkündür. Sanki hala da orada yaşıyormuş gibi. Hala korunup saklanıyor.






Sanırım bu zamana kadar yazarın hiç bir kitabını okumamışım. Okul zamanı okudum mu hatırlamıyorum ama  "Demon" eserini çok merak ediyrum. Ve son olarak sizlerle çektiğim resimleri paylaşmak istiyorum.













Umarım bu yazımı beğenmişsinizdir. :)

You Might Also Like

0 yorum