Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman // Kitap Yorumu

Kasım 08, 2016


Yolun Sonundaki Okyanus

Orijinal Adı:  The Ocean At The End Of The Lane
Yazar: Neil Gaiman
Yayınevi:  İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 192
Çeviri:  Zeynep Heyzen Ateş
Puan: 4.5/5


Bir kelebeğin kanatları kadar narin ve hüzünlü.
Karanlıktaki bir bıçak kadar tehditkâr ve korku verici.

Neil Gaiman, sarsıcı eseri Yolun Sonundaki Okyanus’ta, insanı insan yapan tüm duyguları ortaya çıkarmakla kalmayıp, okurlarını onları çevreleyen karanlıklardan korunmaları için geçmişin sığınağına davet ediyor.



Hikâye, kahramanımızın çocukluğuna dönmesi ve evinin yanındaki gölün aslında bir okyanus olduğunu iddia eden Lettie Hempstock’a dair anılarının canlanmasıyla başlıyor. Bu andan sonra; küçük bir çocuğun fazlasıyla ürkütücü, garip ve tehlikelerle dolu geçmişine doğru bir kapı açılıyor. 

Bu kitap benim Neil Gaiman'la tanışmama neden olan yazardan okuduğum ilk kitapdı. Konusunu bilmeden, hakkında hiç bir yorum okumadan kitaba başladım. Başlarda henüz o dünyaya alışamadığım için bana çok garip geldi. Hatta küçük bir çocuğun anılarını okuduğum için acaba çocuk kitabı mı diye düşünmeden edemedim.

Kitabın fantastik olduğunu bile düşünmemiştim. Bazı olaylar olana kadar bile fantastik bir kitap olduğunu düşünmüyordum, ama kitabın konusu ilerledikce her şey gün yüzüne çıktı.


Ana karakterimiz yaşına göre küçük olsa da bazı sözlerine, düşüncelerine göre bazen tam bir yetişkini andırıyordu. Başına çoğu zaman bela açsa da. Ve Lettie. “11 yaşındaki bir çocuk için hayat ne kadar zor ola bilir ki” diye düşüne bilirsiniz, oysa kahramanımız bir Hempstock olunca bu hiç de düşündüğünüz gibi olmuyor. Lettie'yi gerçekten çok sevdim ve tabii ki onun okyanusunu da.

Kitabı okurken kafamda hep o olaylar canlandı ve kitabı dün gece okuduğum için bazı yerler bana ürpertici geldi.

Ama yine de Neil Gaiman'ın kalemiyle tanışmak çok güzeldi. Yazardan daha çok kitap okumak istiyorum, resmen tadı tamağımda kaldı diye bilirim. Eğer siz de benim gibi hala yazarın muhteşem dünyasıyla tanışmadıysanız bu kitabı önere bilirim. Okuyan çoğu kişi de Neil Gaiman ile tanışmak için bu kitabı öneriyor. 

You Might Also Like

0 yorum