Çığlık - Becca Fitzpatrick // Kitap Yorumu

Şubat 15, 2016

Çığlık


Orijinal Adı:  Crescendo
Yazar: Becca Fitzpatrick
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 408
Çeviri: Sevinç Tezcan Yanar
Puan: 4/5


Nora Grey’in hayatı mükemmellikten hâlâ çok uzaktadır. Hayatına kastedilmiş olması hoş bir deneyim olmasa da en azından bu durumun içinden bir koruyucu melek sahibi olarak çıkmıştır. Gizemli, çekici ve muhteşem bir koruyucu melek. Ama Nora’nın hayatındaki yerine rağmen, Patch’in hareketleri kesinlikle meleksi değildir. Hatta her zamankinden daha anlaşılmaz görünmektedir;
tabii bu mümkünse.


Hayatındaki gerçeklerin ne olduğunu umutsuzca öğrenmek isteyen Nora, cevaplara ulaşabilmek için kendisini giderek tehlikeli hale gelen durumların içerisine sokar. Ama belki de bazı şeyler olduğu gibi bırakılmalıdır, zira gerçek, güven duyduğu her şeyi ve herkesi yok edebilir.


"Hush-Hush" serisinin ikinci kitabı çok akıcıydı. Bu kitap daha gelişmiş geldi bana. İlk kitaptaki bazı yanlışlıklar yoktu. Karakterlerde salaklıklarından kurtulmuştu (yani kısmen :D ).

İlk olarak bu kitapta Nora'ya ısındım. Tabii ilk kitaba nazaran Nora'nın paranoyakca düşünceleri yoktu ama kendisine sorduğu bitmeyen soruları vardı. Gerçekten bir ara acaba cevap mı versem de kurtulsa dediğim yerler oldu. Ama yani buna da şükür, ilk kitaptaki hali hiç çekilmiyordu. 

Arkadaşı Vee de sevdim. Vallah bak o da akıllanmıştı :D . Kanım ısındı ona da. Patch hakkında "ben haklıyım, ben haklıydım" haraketleri yapsa da çekilirdi. 



Kitabın 300 sayfasının her yerinde Marcie Miller'i görüyoruz. Artık bir an fenalık geldi acaba ana karakter bu mu diye. Hiç çekilmiyordun be Marcie. Hatta sonunu bilmesem ilk başlarda kitabın arasına koyup seni ateşe atmak geldi içimden. Ama bu davranışlarının da sebebi ortaya çıktı. Haklısın ama yani en azından daha düzgün bir araştırma yapsaydın. 

Ve Patch. Neden bu kitaba her kes "kötü çocuk, masum kız" olayları diyor ki? 
1. Patch hiç kötü çocuk değil. Scout bile değildi ya. Yani sırlarla dolu evet, ama yani siz kovulmuş melek olsanız, her kese salakca "BEN BU DÜNYANIN İNSANI DEĞİLİM" mi derdiniz? 
2. Nora bildiğiniz "masum kız" değil "SALAK". Ve tabii paranoyaklığını da unutmayalım.

Genel olarak kitap güzeldi. Her kes bu kitabı daha çok geçit olarak görüyor. Yani şöyle düşünüyorum ki sonda olan o olaylardan sonra diğer kitapların kanatlanıp uçması gerek. Yapmazlarsa büyük hayal kırıklığına uğrarım. :D Bu arada Çığlık öyle bir yerde bitdi ki, karakterlerinlerin salaklığını çeksem bile eğer elimde diğer kitapları olmasaydı alıp okurdum. Sırf konunun nerelere gideceğini merak etdiğimden.

You Might Also Like

0 yorum